Bizalom. Szövetség. Jövő.

Work Werk

Work Werk

The working dead – így tartsd életben a lelked home office-ban

2020. április 29. - Aquilone

Vezetőként és távolról működő munkacsapat tagjaként nélkülözhetetlen, hogy a munkavállalói jóllétre is elegendő figyelmet fordítsunk. Ha ugyanis a kollégák lelkileg és szellemileg kimerülnek, az a munka minőségének rovására megy majd.

Sajnos még mindig sok olyan munkahely létezik, ahol vezetők és kollégák egyaránt úgy gondolják, hogy a magánéletet otthon kell hagyni, az iroda nem a lelki élet színtere – mindenki foglalkozzon szépen a munkájával. Ebben a megváltozott helyzetben azonban ez a hozzáállás nem tartható, hiszen az otthoni munkavégzéssel akarva-akaratlanul is beférkőzik a magánélet a munkába. Ráadásul a kollégákban kialakult bizonytalanság, a privát élet és a munka közötti balansz sokszor lehetetlennek tűnő megtartása okozta stressz, valamint a láthatatlanságtól való félelem miatt még azok is érzik a „lelkizés” fontosságát, akik korábban a tiszta professzionalizmus legnagyobb szószólói voltak.

A lelki és szellemi well-being megőrzéséhez pedig nincs szükség hatalmas dolgokra – mutatjuk, mik segíthetnek.

the_working_dead.png

Hétindító „hogyvagy”

Kezdjétek a hétfő reggeli meetinget azzal, hogy mindenki elmondja pár szóban, hogy van. Így mindannyian képbe kerültök arról, kinek milyen problémával kell szembenéznie, vagy épp ki az, akire a szokásosnál jobban számíthattok, mert a hétvégén sikerült magába szippantania egy kis energialöketet. Ha ismeritek egymás lelki állapotát, a munkával kapcsolatos kommunikáció is gördülékenyebb lesz, hiszen például ha tudod, hogy valamelyik kolléga mögött nehéz napok állnak, nem fogod magadra venni, ha esetleg kimértebben fogalmaz egy e-mailben.

Fő a rugalmasság

A mostani helyzetben elfelejthetjük a kilenctől ötig tartó munkaidőt, hiszen rengetegen vannak, akik nem tudnak folyamatosan gépnél lenni. Az iskolás gyerekek szüleinek hirtelen tanárként is funkcionálniuk kell, de a bölcsis, ovis gyerekek is szinte folyamatos figyelmet igényelnek. A nehezített pályán dolgozók válláról hatalmas terhet vehet le, ha rugalmas a munkaidő – vagyis nem az a lényeg, hogy mettől meddig dolgozik, hanem az, hogy az adott feladat elkészüljön a megbeszélt határidőre. Így a szülők is könnyebben össze tudják egyeztetni a napjukat, és valószínűleg gyorsabban is haladnak majd a teendőkkel, ha nem kell azon stresszelniük, hogy vajon mikor ír rájuk a főnök, hogy hol tartanak a két perce kiadott feladattal.

Munka után egy ital?

Általában minden munkahelyen előfordul, hogy a kollégák spontán bandáznak munka után. Ezek az irodán kívüli közösségi események pedig nagyon fontosak ahhoz, hogy a kollégák között szinte már baráti, bizalmi viszony alakuljon ki. Jobban megismerik egymást, így probléma esetén a munkában is őszintébben fordulhatnak egymáshoz. A kijárási korlátozás miatt ezek az összejövetelek elmaradnak, a kollégák az online megbeszéléseken kívül szinte nem is kommunikálnak egymással. Ez pedig könnyen okozhatja az elszigeteltség érzését. Ennek elkerülése érdekében tartsatok olyan zoom vagy skype meetingeket, ahol nem a munka a téma. Beszélgessetek, amiről csak akartok, és tartsátok életben az összetartozás érzését.

Közös erővel a bedilizés ellen

Sokan vannak, akik még sosem dolgoztak otthonról, és hirtelen nem is tudnak mit kezdeni a helyzettel. Főleg számukra lehet hasznos, ha a kollégák megosztják home office tapasztalataikat, és tanácsokat adnak egymásnak arra, hogyan lehet a négy fal között is megőrizni a lelkesedést, a kreativitást, a megfelelő energiaszintet és az általános jókedvet. Indítsatok egy e-mail láncot, amiben időről időre mindenki leírja, épp mi segít neki abban, hogy motivált maradjon. Egy fülbemászó dal, egy új süti recept, egy vicces videó… bármi lehet, csak segítsen.

Életmentő humor

A humor, a nevetés majdnem mindenre gyógyír, még az elszigeteltség okozta negatív hatásokra is. Nagyon fontos, hogy ne húzd fel magad azon, ha elsétál egy macska a kollégád kamerája előtt, vagy ebédért üvölt egy gyerek, vagy szól a feleség, hogy teregessen ki a kollégád. Nevessetek ezeken a helyzeteken, hiszen ez csupa hétköznapi kedvesség, amit eddig nem volt alkalmad megtapasztalni a munkatársi kapcsolataidban. Veled is előfordulhat, hogy alsóneműben gyanútlanul elsétálnak mögötted, miközben a főnököddel beszélsz. Próbáljatok meg időt szánni arra, hogy megosszátok egymással vicces, új munkatapasztalataitokat, vagy ha találsz egy nagyon vicces gif-et, vagy videót küldd körbe, hogy a többiek is nevethessenek egy jót!

Ha nem akarod, nem kell

Fontos, hogy bármilyen közösséget építő, szellemi és lelki támogatást nyújtó kezdeményezést indítasz, ne tedd kötelezővé. Akadhatnak ugyanis olyan kollégák, akik számára egy ez is csak plusz egy kötelező kör, amihez se kedve, se energiája nincsen – inkább haladna a feladataival aztán töltené az időt a családjával vagy feküdne a kanapén egy filmet bámulva. Add meg a lehetőséget arra, hogy szükség esetén legyen kihez, hová fordulni, de ne akard mindenáron rávenni a kollégákat ezekre a tevékenységekre.

A bejegyzés trackback címe:

https://aquilone.blog.hu/api/trackback/id/tr1815647806

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

232323 2020.04.30. 07:52:34

napi 20perc meeting meg 20 perc osszebaszott munka es teljes fizetes.
eletem idoszaka ez.
süti beállítások módosítása